Den Lille Nøttefabrikken vant Samfunnsansvarspris

Brynild Gruppen og DLN Cashew Mosambik var nominert til Samfunnsansvarsprisen under det årlige høstmøtet til DLF (Dagligvareleverandørenes Forening) og gikk av med seieren.

Den Lille Nøttefabrikken vant Samfunnsansvarspris.

Torsdag 20. oktober ble det årlige høstmøtet for Dagligvareleverandørenes forening (DLF) avholdt. Dette er det viktigste årlige møtet i dagligvarebransjens hvor ledere fra leverandør til butikk møtes. Under møtet deles det ut flere gjeve priser. Brynild Gruppen og DLN Cashew Mosambik var nominert til Samfunnsansvarsprisen og gikk av med seieren.

Samfunnsansvarsprisen deles ut til merkevarebedrifter som tar et betydelig og viktig samfunnsansvar. Prisen skal tydeliggjøre merkevarens mulighet til å være med på å løse noen av samfunnets utfordringer, samtidig som prisen skal bidra til å dele gode løsninger og inspirere bransjen til å utnytte sin posisjon enda bedre. Vinner av prisen vil være en merkevarebedrift som kan vise til resultater innen minst ett av følgende områder: sunnhet, miljø og klima, sosialt engasjement eller ansvarlig innkjøp. Mer om prisen finner du her.


Takk til alle som på ulike måter har bidratt til at vi vant! Vi er både stolte og ydmyke, uttaler Anders Brynildsen, administrerende direktør i Brynild Gruppen.

DiarrowCMS

DLN Cashew Mosambik uten salt, finnes i 160 g og 70 g pose.

Om de nominerte:

Den Lille Nøttefabrikkens bærekraftige nøtter fra Mosambik er et godt eksempel på at høy produktkvalitet og bærekraftig handel kan gå hånd i hånd. Prosjektet gir økt levestandard i Mosambik og bedre kvalitet for norske forbrukere. I en krevende verdikjede har Brynild Gruppen bidratt til en mangedobling av lokal verdiskaping i Mosambik og sikret markedsadgang for 4000 bønder. 

Orklas program for å redusere salt: Over 30 prosent av Norges befolkning har høyt blodtrykk og hjerte- og karsykdommer er den vanligste dødsårsaken i Norge. Reduksjon av salt er et viktig tiltak for å gjøre noe med dette. Orkla Foods Norge har i et stort saltprogram redusert saltinnholdet i en rekke produkter. De siste ti årene er det fjernet nærmere 75 tonn med salt fra porteføljen.

Mills Tid for Matro: Gjennom to filmer og et eget brettspill for barn og unge, foredragsvirksomhet og samarbeid med og støtte til samfunnsaktører som Finn Skårderud / Villa sult og Sunn idrett, løfter Mills med Tid for Matro mentalhelse inn som et element i kostholdsdebatten, og bruker sin posisjon til å øke bevisstheten rundt myndighetene sine anbefalinger og verdien av et vanlig, diettfritt, ukomplisert kosthold.

 

For mer informasjon kontakt:  

Flemming Formoe, Markeds- og utviklingsdirektør

Flemming.formoe@brynildgruppen.no, Tlf.: 99 42 74 66

 

Hilde Sandmæl, kategorisjef Hilde.sandmel@brynildgruppen.no, Tlf.: 95 26 50 59

DiarrowCMS

Anders Brynildsen med spirende cashewtrær i Mosambik (foto: privat)